AsiGoo.ro-user
Intra în cont
Înregistrare

Unu din cinci români a folosit servicii online pentru asigurări în 2022

Home / Blog / Unu din cinci români a folosit servicii online pentru asigurări în 2022
Unu din cinci români a folosit servicii online pentru asigurări în 2022
adaugat 23 Sep 2022
Distribuie
Unul din cinci români (21%) a folosit în anul 2022 servicii online pentru achiziţionarea/utilizarea unei poliţe de asigurare, cu 3 puncte procentuale mai mult faţă de 2021, arată rezultatele celei mai noi ediţii a Barometrului UNSAR- IRES privind Percepţia riscului şi cultura asigurărilor din România.

Totodată, aproximativ două treimi dintre participanţii la studiu (64%) au declarat că soluţiile online sunt importante (36%) şi foarte importante (28%) pentru ei atunci când achiziţionează sau beneficiază de acoperirile unui asigurări.

În acelaşi timp, şi ponderea celor care folosesc servicii online în general, altele decât cele de asigurări, este mai mare: 59% în 2022, faţă de 56% în 2021.

Aceste cifre indică faptul că există, în continuare, un potenţial de creştere important pentru serviciile care pot să uşureze accesul oamenilor la protecţia financiară oferită de asigurări.

Categoria de populaţie pentru care soluţiile online au o importanţă mai crescută este reprezentată de persoane cu vârste cuprinse între 18 şi 30 de ani (77%), cu educaţie superioară (77%) şi care locuiesc în mediul urban (68,9%).


⚡ Te anunțăm GRATUIT prin SMS când expiră: 
✅ RCA ✅ Rovignieta ✅ ITP ✅ Stingător ✅ Permis ✅ Carte de identitate ✳️ Pașaport ✳️ Verificare centrală ✳️ Plată impozit
✳️ Plată întreținere ✳️ Plată la sistem de supraveghere ✳️ Plată revizie instalație gaz ✳️ Abonamente - 3 


De altfel, serviciile online reprezintă, după interacţiunea cu personalul, al doilea factor de satisfacţie în ceea ce priveşte experienţa cu companiile de asigurări. 71% dintre participanţii la studiu au declarat că sunt mulţumiţi şi foarte mulţumiţi de instrumentele online existente în asigurări.

"Industria de asigurări din România urmează trendul existent la nivel mondial şi se află într-un continuu proces de digitalizare. Companiile de asigurări au respectat nevoile oamenilor şi au implementat soluţii simple prin care orice client poate utiliza o poliţă de asigurare, de la distanţă, fie că vorbim de achiziţie, reînnoire, notificare daune, solicitare despăgubiri", a declarat Adrian Marin, preşedintele UNSAR.






În ceea ce priveşte luarea deciziei de cumpărare a unei asigurări, principalele elemente pe care participanţii la studiu se bazează sunt modul în care acestea le acoperă nevoile (20%), rapiditatea în plata despăgubirilor (12%), consultanţa oferită de compania de asigurare (7%), sfaturile celor apropiaţi (16%) sau preţul asigurării (9%).

Totodată, veniturile mai mari (36%), o mai bună informare (27%) şi facilităţile fiscale oferite de stat (21%) reprezintă principalele trei motive care i-ar motiva mai mult pe români să achiziţioneze o poliţă de asigurare facultativă, arată rezultatele Barometrului.

"Digitalizarea a contribuit semnificativ la îmbunătăţirea experienţei clienţilor în ceea ce priveşte achiziţia poliţelor de asigurare, iar acest lucru s-a văzut în creşterea procentului celor care au folosit serviciile online. Însă, pentru a putea aduce protecţia oferită de asigurări mai aproape de români, sunt necesare atât noi demersuri de informare şi educaţie financiară, cât şi oferirea de facilităţi fiscale, precum deductibilitatea asigurărilor de viaţă, şi nu numai", a precizat Alexandru Ciuncan, director general al UNSAR.

sursa: wall-street.ro